Znajdź nas na

PO GODZINACH

Z Nietuliska Dużego do… Sejmu i Senatu!

Jeszcze nie opadły emocje członków Koła Gospodyń Wiejskich Kalina z Nietuliska Dużego, którzy w środę 3 lipca wybrali się na wycieczkę do Warszawy z niezwykłym przewodnikiem. Po Sejmie i Senacie oprowadzał ich bowiem Andrzej Kryj, Poseł na Sejm RP. Wszyscy zgodnie twierdzą, że wycieczka była bardzo udana, choć nie obyło się bez przygód…

fot. FB Henryk Jabłoński

Do tego, że Koło Gospodyń Wiejskich z Nietuliska Dużego nie potrafi usiedzieć na miejscu, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, mieszkańcy Nietuliska Dużego zdążyli się już przyzwyczaić. Tym razem najbardziej oddani pracy członkowie KGW Kalina wybrali się na wycieczkę-prezent, którą zaproponował poseł Andrzej Kryj do Warszawy.

Podróżnicy odwiedzili Sejm i Senat, byli w sejmowej kaplicy i zakosztowali sejmowej kuchni. Zatrzymali się przy wystawie o Dymarkach i znaleźli chwilę na rozmowę z Józefą Szczurek-Żelazko, sekretarzem stanu w Ministerstwie Zdrowia i posłem Jarosławem Krajewskim.

Źródło: FB Henryk Jabłoński

– Myślę, że dla wielu osób to była wyprawa, którą długo będą wspominać. Byliśmy w miejscach, gdzie tak naprawdę, gdyby nie poseł, pewnie nigdy byśmy nie zawitali. Z naszego koła pojechało 12 osób. Początkowo miało jechać 9 najaktywniejszych pań, ale ostatecznie udało się pojechać większą grupą. Wycieczka – rewelacja. Byliśmy w Sejmie, zwiedzaliśmy Senat, a także odwiedziliśmy sejmową kaplicę. Był też czas na obiad w sejmowej restauracji. Pojechaliśmy w naszych strojach z logo naszego Koła, wyróżnialiśmy się na pewno i zwracaliśmy na siebie uwagę. Wszyscy posłowie bardzo nas chwalili za te nasze stroje – mówi Henryk Jabłoński, sołtys Nietuliska Dużego i dodaje, że jedna z pań zapomniała swojego dowodu osobistego i bała się, że z wycieczki nici. Na szczęście udało się i wraz z cała grupą mogła wuruszyć na zwiedzanie.

Podróżnikom z KGW Kalina dało się także zwiedzić warszawskie Stare Miasto, wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w 1980 roku.

– Poseł wynajął przewodnika, który nas po tym mieście oprowadził. Pogoda nam dopisała, była idealna na zwiedzanie. Myślę, że wszyscy jesteśmy z tej wycieczki zadowoleni, a wspomnienia pozostaną z nami na długo – dodaje Henryk Jabłoński.

Źródło: FB Henryk Jabłoński

Dołącz do dyskusji

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *